Het eerste groepsdoel is behaald!!

In de tweede week hebben we met de kinderen een groepsdoel opgesteld, waarvan we samen vonden dat dit nog beter kon: ”als wij aan het werk zijn, dan zijn we stil”. Hier hebben we de afgelopen weken hard aan gewerkt en we hebben gemerkt dat het fijn is als het stil om ons heen is, dan kunnen we ons beter concentreren! Wanneer we een spel spelen, kunnen we wel zacht met elkaar overleggen.

Gisteren hebben we ons doel van 25 ringen (iedere keer als het stil was tijdens het werken, mochten we een rondje ophangen) behaald en hebben we dit gevierd! Van te voren hadden we bedacht dat we dan 10 minuten extra zouden gaan buiten spelen, dus dat hebben we gisterochtend gelijk gedaan met het mooie weer!

Vandaag hebben we samen een nieuw doel bedacht en ook weer gekeken wat er nog minder goed ging in de klas. Het doet kinderen soms pijn als er een lelijk woord gezegd wordt tegen hen. Hier hebben we een filmpje over bekeken van Huisje Boompje Beestje en toen zagen we dat het leuk is om complimenten aan elkaar te geven. Ons nieuwe doel is geworden: ”we geven complimenten aan elkaar en zeggen alleen maar lieve dingen”. We hopen dat we snel weer extra naar buiten kunnen, want dit hebben de kinderen weer als beloning verzonnen.

20220923_151304 20220923_151304
20220923_151247 20220923_151247