Rekenen met codetaal en pixels

Trimaran nieuws van 20-01-2023

Vandaag stond de laatste rekenles van blok 4 op de planning en het ging over codetaal en pixels! De eerste opdracht was het ontcijferen van de code, zodat wij de pixels in een rooster konden kleuren. Toen wij alle regels hadden ontcijferd en de juiste pixels hadden gekleurd, kwam het getal 6 tevoorschijn. Daarna moesten wij de code schrijven voor een pixeltekening die al ingekleurd was. Tot slot moesten wij een nieuwe code ontcijferen en de pixeltekening inkleuren. De kinderen gingen enthousiast aan de slag met deze les! 

C6363947-8ED8-4238-8829-D985FA32AB47 C6363947-8ED8-4238-8829-D985FA32AB47
74FE6D34-C8FA-486D-82D5-741A02D05F4E 74FE6D34-C8FA-486D-82D5-741A02D05F4E
9403CC06-640A-447C-A2EF-C01E240BC13C 9403CC06-640A-447C-A2EF-C01E240BC13C
C53C0CA7-3B98-4235-9C7B-007D3830C1DA C53C0CA7-3B98-4235-9C7B-007D3830C1DA